Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den
accesskey
-Taste und Taste 1
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den
accesskey
und Taste 2
Ab 1.11.2022 wird S.A.M. für alle Anliegen rund um das Studium genutzt!
Studentisches Leben
Personen
Forschung
Hilfe
A
nmelden
Sie sind hier:
Startseite
(Seite 153)
Semester: SoSe 2023
Monett Diaz , Dagmar - Einzelansicht
Funktionen:
Seiteninhalt:
Grunddaten
Funktion
Dienstadresse
Gehört zu ...
Publikationen
Tagungen/Workshops
Lehrkörperliste
Grunddaten
Nachname
Monett Diaz
Geschlecht
weiblich
Vorname
Dagmar
Sprechzeit
Namenszusatz
Personalstatus
Hochschullehrer(in) CL
Titel
Prof. Dr.
Bemerkung
Akad. Grad
Status
intern
Funktion
Einrichtung
Funktion
von
bis
Ergänzung
Fachbereich 2 Duales Studium Wirtschaft | Technik
Professur
Dienstadresse
PLZ
10315
Telefon
030/30877-2120
Ort
Berlin
Fax
030/30877-2109
Straße
Alt-Friedrichsfelde 60
E-Mail-Adresse
Dienstzimmer
Hyperlink
Gebäude
Sekretariat
Zuordnung zu Einrichtungen
QM-I (Wirtschaftsinformatik)
Zugehörige Publikationen
Erscheinungsjahr 2022
AI-ware als sozio-technische Systeme: Entwurf eines Gestaltungsrahmens für den Einsatz von KI in Unternehmen
Blended Learning als zukunftsweisendes Lehr- und Lernkonzept in berufsintegrierenden Studienformaten – Eine konzeptionelle Betrachtung
Narratives that speak AI lingua? AI vocabulary in listed companies' annual reports
PRAXIS Digital: A conceptual framework for inclusive and innovative practices in the digital era
Vertrauen Sie KI? Einblicke in das Thema Künstliche Intelligenz und warum Vertrauen eine Schlüsselrolle im Umgang mit neuen Technologien spielt
weitere zugehörige Publikationen
Erscheinungsjahr 2021
AI-ware: Bridging AI and Software Engineering for responsible and sustainable intelligent artefacts
Digitale Ethik der Bildung: Methodische Entwicklung eines Rahmenwerks
Digitale Ethik in datengetriebenen Organisationen und deren Anwendung am Beispiel von KI-Ethik
Game-based Learning as a Suitable Approach for Teaching Digital Ethical Thinking in the Field of Artificial Intelligence
Lernen und Lehren mit und über KI. Chancen für eine Reformierung der Bildung
The Changing Landscape of Digital Technologies for Learning
The Intelligence Corpus, an Annotated Corpus of Definitions of Intelligence: Annotation, Guidelines, and Student Research Projects
University-Industry Collaboration's Next Level: A Comparative Study as Basis for a User-centred Design of a Master's Programme in Digital Transformation
Will Robots Take all the Jobs? Not yet.
Erscheinungsjahr 2020
A Pattern Language For Scientific Texts – Support For The Academic Education Process
Definitional Foundations for Intelligent Systems, Part I: Quality Criteria for Definitions of Intelligence
Definitional Foundations for Intelligent Systems, Part II: Constructing a Definition and Examples
Evaluating a Pattern Language for Scientific Texts in Higher Education
Intelligence Catalog-guided Tracking of the Evolution of (machine) Intelligence: Preliminary results
Introduction to the JAGI Special Issue "On Defining Artificial Intelligence" -- Commentaries and Author's Response
KI und Automatisierung: Wirkung auf die Arbeit der Zukunft
Erscheinungsjahr 2019
A brief history of intelligence, and what it means for the future of AI
Cognitive Biases Undermine Consensus on Definitions of Intelligence and Limit Understanding
New Frontiers of Digital Learning Platforms: A Workshop about Digital Education Ethics
Text Analysis of Unstructured Data on Definitions of Intelligence
Transformative Technologies in Education: Robotics in Learning Scenarios under the Criteria of Gender and Diversity
Using AI to Understand Intelligence. The Search for a Catalog of Intelligence Capabilities
Which factors make digital learning platforms successful?
Erscheinungsjahr 2018
AGISI.org -- Written evidence (AIC0184)
Getting clarity by defining Artificial Intelligence - A Survey
Transformative Technologies in Education: A Roadmap for Robotics in Learning Scenarios
Was Studierende von Professoren erwarten: Ergebnisse einer empirischen Studie
Erscheinungsjahr 2017
Vorhersage einer Sterne-Wertung aus Bewertungstexten mobiler Apps
Erscheinungsjahr 2016
Digital Learners in Higher Education: Exploring Technology Ownership Patterns and Learning Engagement
Emotion Level Sentiment Analysis: The Affective Opinion Evaluation
Interdisziplinäres Projektlernen in der agilen Softwareentwicklung
Predicting Star Ratings based on Annotated Reviews of Mobile Apps
Simulating the Fractional Reserve Banking using Agent-based Modelling with NetLogo
Erscheinungsjahr 2015
E-Learning Adoption in a Higher Education Setting: An Empirical Study
Evolving Lesson Plans to Assist Educators: From Paper-Based to Adaptive Lesson Planning
Joint Software Engineering to support STEM Education: Experiences before, during and after a Children's University
Willen stark, Personal schwach
Erscheinungsjahr 2014
The Gold Standard in Corpus Annotation
Usage of Abstract Features in Semantic Sentiment Analysis
Erscheinungsjahr 2013
Agile Project-Based Teaching and Learning
Using BDI-extended NetLogo Agents in Undergraduate CS Research and Teaching
Erscheinungsjahr 2012
Research and Teaching with Remo: Student research projects and teaching for and by undergraduate students
Sentiment Classification of on-line Products based on Machine Learning Techniques and Multi-agent Systems Technologies
Erscheinungsjahr 2011
A new algorithm for index determination in DAEs using algorithmic differentiation
Erscheinungsjahr 2010
A Portrait of the Cuban Bloggers based on the First Survey of the Cuban Blogosphere
A new algorithm for the index determination in DAEs by Taylor series using Algorithmic Differentiation
Blogging for Cuba: The Birth of a Cuban "digital diaspora"
Estado de la blogosfera cubana. Resultados de la primera encuesta realizada a sus bloggers (State of the Cuban blogosphere. Results of the first survey to Cuban bloggers)
NL-Analyzer: Enhancing Simulation Tools to Assist Multiagent Systems' Teaching
Zugeordnete Tagungen/Workshops
4. Forschungsforum der HWR Berlin
HWR Forschungsergebnisse online präsentiert
Lehrkörperliste
Einrichtungen
Lehrkörperfunktionen
QM-I (Wirtschaftsinformatik)
Lehrbeauftragte(r)
Strukturbaum
Die Person wurde
1
mal gefunden:
Hochschule für Wirtschaft und Recht
Fachbereich 2 Duales Studium Wirtschaft | Technik
- - - 1